Hoe stuur ik een artikel retour?

Wanneer je een artikel om wat voor reden dan ook retour wenst te sturen, kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst retour sturen via Returnista. Dit doe je met DHL (Nederland) of DPD (België).

 1. Voer je bestelnummer en e-mailadres in. 2. Selecteer de artikelen die je wilt terugsturen, het aantal en de reden van de retourzending.

3. Het retourlabel wordt naar je e-mail verstuurd. Print deze uit en breng hem aan op het pakket.
 
4. Geef het pakket af bij een DHL-punt.

 

Voer je bestelnummer en e-mailadres in op de retourpagina van Returnista - deze link heb je ook ontvangen in de orderbevestigingsmail. Je komt nu in je eigen omgeving om jouw artikelen te retourneren. Je ziet hier de door jouw bestelde artikelen, welke je kunt aanvinken om te retourneren. Selecteer vervolgens de reden van de retour.

Nadat je alle stappen bent doorlopen wordt er een retourlabel aangemaakt voor de artikelen die je wilt retourneren. Deze ontvang je per e-mail. Print het retourlabel uit en breng het aan op het pakket. Je kun je de artikelen per land retour sturen via:

Mocht het retour sturen van de artikelen niet lukken, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice van Returnista of NYDJ alvorens je het pakket terugstuurt.


Hoe kan ik een artikel omruilen?

Bij NYDJ kun je artikelen eenvoudig omruilen voor een andere maat. Dit kun je binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling regelen via Returnista.

Voer je bestelnummer en e-mailadres in op de retourpagina van Returnista (de link vind je ook in je orderbevestiging).

Selecteer het product dat je wilt omruilen en kies voor “Ontvang de juiste maat.”
Kies de gewenste maat en klik op “Selecteer.”
Volg alle stappen en bevestig vervolgens je aanvraag.

Zodra je omruilverzoek is verwerkt, ontvang je per e-mail een nieuw retourlabel.
Omruilen is gratis in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk.
Wij betalen zowel de retourzending van je oude artikel als de verzending van het nieuwe artikel.

 

Retourzending afgeven

Nederland → via DHL ServicePoint
België → via DPD Pickup Parcelshop

Als je problemen ervaart met het retourneren van je artikelen, neem dan eerst contact op met Returnista of onze klantenservice voordat je het pakket terugstuurt.

 

Artikelen retourneren

NYDJ garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, mits deze in originele conditie worden geretourneerd: ongedragen (passen mag), onbeschadigd en met alle originele labels/etiketten bevestigd.

Als een artikel duidelijke gebruikssporen vertoont, kunnen we extra kosten in rekening brengen.

Terugbetalingen

Wij betalen het aankoopbedrag terug binnen 14 dagen nadat we je retour hebben ontvangen.
Je ontvangt hiervan een creditnota per e-mail en de terugbetaling wordt uitgevoerd via dezelfde betaalmethode als waarmee je de oorspronkelijke aankoop hebt gedaan.

 

Is mijn retour ontvangen?

Zodra je retour in ons magazijn is verwerkt, ontvang je een bevestiging per e-mail.
Gebruik je onze retourservice via DHL (Nederland) of DPD (België), dan duurt dit meestal minder dan een week.
Verzend je het pakket met een eigen koerier, dan kan de verwerking 2–3 weken duren.

 

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen

Dat spijt ons enorm. Neem direct contact op met onze klantenservice zodat we zo snel mogelijk een passende oplossing kunnen bieden.

 

Retourkosten

De volgende retourkosten gelden per land:

Land Retourkosten
Nederland € 4,95
België € 4,95
Luxemburg € 6,95
Duitsland € 5,95
Oostenrijk € 6,95
Frankrijk € 6,95
Zweden € 9,95
Spanje € 9,95
Portugal € 9,95
Italië € 9,95
Ierland € 9,95
Finland € 9,95
Estland € 9,95
Griekenland € 9,95
Hongarije € 9,95
Polen € 9,95
Slowakije € 9,95
Slovenië € 9,95
Kroatië € 9,95
Letland € 9,95
Roemenië € 9,95
Denemarken € 9,95

 

Waarom berekenen wij retourkosten?

Wij hechten veel waarde aan duurzaamheid en willen het aantal retourzendingen beperken. De mode-industrie kent extreem hoge retourpercentages—soms wel 50%. Retourlogistiek zorgt voor CO₂-uitstoot, onnodig transport en verspilling.

Door een kleine bijdrage te vragen:

  • stimuleren we bewuster en selectiever shoppen;

  • helpen we onnodige retouren te verminderen;

  • werken we samen aan een lagere ecologische voetafdruk.

Wanneer je minder artikelen retourneert, dalen je totale retourkosten én verminderen we samen de impact op het milieu.
Een echte win-win!

Samen zetten we belangrijke stappen richting een duurzamere mode-industrie.