Veelgestelde vragen

Heb je vragen over je bestelling, maat, bepaalde artikelen of iets anders? Je kunt bij onze FAQ-pagina veel antwoorden terugvinden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Veelgestelde vragen

Welke maat heb ik?

Dankzij NYDJ’s special ontwikkelde Lift Tuck Technology© passen de jeans het beste als je een maat kleiner bestelt dan je normaal gesproken draagt. Ben je al in het bezit van een NYDJ of heb je jouw perfecte maat al gevonden? Dan kun je gerust deze maat opnieuw bestellen. Let op dat de maten in het label van de NYDJ jeans US maten zijn, niet te verwarren met EU maten. Je kunt de verschillen zien in de maattabel. Als je niet zeker bent van de maat die je normaal draagt kun je ook gebruik maken van de maattabel om je perfecte NYDJ te vinden. 

Ik zoek een specifiek artikel?

Alle modellen van NYDJ hebben een STYLE nummer dat je op het achterste label aan de binnenkant van je broek terugvindt. Gebruik dit nummer door het in de zoekfunctie rechts boven op de website in te voeren en je zult dezelfde broek als resultaat krijgen. Je kunt daarmee ook zien of de broek in andere kleuren of pasvormen te verkrijgen is. Zoek je een broek met hetzelfde materiaal als je favoriete jeans? Gebruik dit dan als filter optie bij het zoeken naar onze verschillende modellen. 

Hoe plaats ik een bestelling?

1. Ga naar het artikel van je keuze, selecteer je maat en klik op ‘In Winkelwagen’.


2. Je kunt de artikelen in je winkelwagen op elk gewenst moment wijzigen. Ga rechts boven op je scherm naar je winkelwagen om te zien welke producten je hebt gekozen.


3. Als je al je gewenste artikelen in je winkelwagen hebt gedaan kun je de bestelling voltooien door ‘Ga door naar afrekenen’. Je bestelling zal geplaatst worden nadat je de betaling hebt voldaan. 

Kan ik een artikel terugsturen?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Je kunt de gewenste artikelen terugsturen en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en binnen 14 dagen na ontbinding doen. Wil je meer informatie over retourneren, kijk dan hier.

SHOPPEN BIJ NYDJ

Hoe plaats ik een bestelling



Het is alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen via onze website. We kunnen bestellingen via e-mail of telefoon niet verwerken.

Stap 1. Plaats het artikel naar keuze in je winkelmand

  1. Ga naar het gewenste artikel, selecteer je maat en kies ‘In Winkelmand’. 
  2. Je kunt de artikelen in je winkelwagen op elk gewenst moment wijzigen. Je kunt naar je winkelmand door rechtsboven in het scherm op ‘Winkelwagen’ te klikken. 
  3. Als je alle gewenste artikelen in je winkelwagen hebt gedaan kun je in je winkelwagen rechtsonder op 'Ga door naar afrekenen' klikken. 

Stap 2. Plaats de bestelling

  1. Volg de stappen op de betaalpagina (checkout): voer de gevraagde informatie in en selecteer de gewenste betaalmethode.
  2. Controleer je bestelling voor de laatste keer.
  3. Om de bestelling te voltooien klik je op ‘Bevestig en betaal’. Je zult nu naar een beveiligde pagina gestuurd worden om de betaling te voltooien.

Prijzen en verzendkosten

De prijzen op onze website zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten, douane- en/of importkosten. Ga naar 'Verzending en levering' voor meer informatie over de verzendkosten en levering van je pakket.

Artikel niet op voorraad

Wil je een artikel bestellen maar is je maat niet beschikbaar? Omdat we graag een zo gevarieerd mogelijk aanbod willen bieden, zijn veel artikelen slechts een beperkte periode beschikbaar waarna ze vervangen worden door nieuwe artikelen.

Online stijladvies

Je kunt nu ook online gebruikmaken van ons persoonlijk stijladvies. Met behulp van onze gedetailleerde maattabel en specifiek maatadvies bij ieder product wordt het makkelijk om het perfecte model voor jou figuur te vinden. Ontvang je liever direct advies tijdens het winkelen? Maak dan gebruik van onze live chat. 

MIJN NYDJ ACCOUNT

Waarom een NYDJ account?

Wanneer je een account aanmaakt onthouden wij je gegevens en kun je de bestelprocedure sneller doorlopen. Daarnaast kun je de status van je bestelling bekijken en vind je er informatie over jouw bestelgeschiedenis. Het is bij ons niet verplicht om een account aan te maken alvorens je een bestelling plaatst, maar het maakt het winkelen wel gemakkelijker. 

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt voor of tijdens het winkelen een account aanmaken door rechtsboven in je scherm te klikken op ‘Account’. Een andere mogelijkheid is om op de betaalpagina, voordat je je bestelling afrondt, de optie ‘Creëer een nieuw account’ aan te klikken. Je gegevens worden dan direct opgeslagen in je nieuwe account. Let op: wanneer je een bestelling plaatst zonder eerst een account aan te maken of zonder deze optie op de betaalpagina te selecteren, worden je gegevens en bestelinformatie niet opgeslagen. Wanneer er bij ons al een account bekend is op het opgegeven e-mailadres, is het niet mogelijk een tweede account aan te maken. Je kunt vervolgens inloggen op je oude account of een bestelling plaatsen zonder in te loggen. 

Inloggen

Je kunt inloggen in je account door rechtsboven in je scherm te klikken op ‘Account’. Let op: wanneer je een bestelling plaatst zonder in te loggen, wordt deze informatie niet opgeslagen in je account.

Gegevens wijzigen

Na inloggen in je account kun je je adres- en contactgegevens wijzigen in het dashboard door te klikken op ‘edit’.

Wachtwoord vergeten

Ben je je wachtwoord vergeten? Klik hier of rechtsboven in je scherm op ‘inloggen’ en vervolgens op ‘Wachtwoord vergeten?’. Vul het e-mailadres in waarop je account staat geregistreerd. Vervolgens ontvang je van ons een e-mail met een link. Klik op de link of kopieer deze naar je adresbalk, waarna zich een nieuw scherm opent waar je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

BETALING EN KORTINGSCODES

Hoe betaal ik mijn bestelling

Wij geven je graag voldoende betalingsmogelijkheden. Daarom kun je gebruik maken van de volgende betaalmethodes:

Creditcard (Visa, Mastercard en AMEX). Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met je creditcardmaatschappij voor een correcte afhandeling. Om te betalen met een creditcard moet het land van afgifte op de lijst van landen waar NYDJ Europe bezorgt staan.

iDEAL. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

PayPal. Je betaalt in je eigen vertrouwde PayPal omgeving.   

AfterPay – Veilig achteraf betalen. Deze methode is er voor onze Nederlandse & Belgische klanten en kan alleen gebruikt worden bij bestellingen tot een bedrag van € 500,-. Je ontvangt een digitale factuur van AfterPay per e-mail. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je natuurlijk altijd kiezen voor een andere betaalmethode. Bij vragen kan je altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.

Mistercash/Bancontact. Deze methode is er voor onze Belgische klanten. Door middel van een beveiligde verbinding kun je inloggen in je vertrouwde internetbankieromgeving en de betaling online voltooien. 

Alle producten op onze site zijn te betalen in Euro’s. Alle prijzen op de website worden inclusief BTW weergegeven.

Is het veilig om online te betalen?

Veiliger dan ooit te voren! We maken gebruik van een van de meest beveiligde betalingssystemen in samenwerking met Buckaroo Online Payment Services. Al je gevoelige informatie zoals je naam, adres en creditcardgegevens worden versleuteld middels secure sockets layre (ssl). Daarnaast vinden betalingen middels iDEAL en PayPal plaats in je eigen vertrouwde bankomgeving.

Hoe kom ik aan kortingscodes?

Deze worden uitgedeeld middels speciale acties en daarnaast kan het zomaar voorkomen dat je deze gepersonaliseerde kortingscode in je mailbox ontvangt indien je je hebt ingeschreven voor onze nieuwsbrief. Elke code is gebonden aan zijn eigen algemene voorwaarden (zoals wie hem kan gebruiken, waarvoor en hoe lang deze geldig is) dus is het handig dit te controleren alvorens tot een bestelling over te gaan. 

Gebruik van een kortingscode

Wanneer je aan het afrekenen bent, kun je in je winkelmandje de code van je kortingscoupon invoeren (let erop dat je deze correct overneemt). Klik op ‘kortingscode gebruiken’ waarna de korting zal worden verwerkt.  Per bestelling kun je één kortingscode gebruiken. Eventuele andere kortingscodes kun je vervolgens weer bij een andere bestelling gebruiken.

Code vergeten in te voeren

Helaas, wanneer je je kortingscode niet hebt ingevuld bij het in orde maken van de bestelling, kunnen we deze later niet meer aan je order toevoegen. Je kunt er gebruik van maken bij een volgende bestelling.  

VERZENDING EN LEVERING

Verzendkosten

In Nederland worden alle pakketten geleverd door PostNL en in België door DPD. Bij bestellingen van €149,- of meer bieden wij gratis verzending. Bij bestellingen onder de €149,- rekenen wij € 4,95 (Nederland) of € 6,95 (België) verzendkosten. De verzendkosten zijn onafhankelijk van de afmeting of het gewicht van een pakket. Hieronder volgt een overzicht van de verzendkosten en levertijden die wij hanteren voor de verschillende landen waar wij onze goederen leveren.

Nederland 1-2 werkdagen  Verzendkosten € 4,95
België, Luxemburg, Duitsland 1-2 werkdagen Verzendkosten € 6,95
Engeland
2-5 werkdagen Verzendkosten € 6,95
Oostenrijk
2-3 werkdagen Verzendkosten € 10,95
Frankrijk
4 - 5 werkdagen Verzendkosten € 12,95

Denemarken, Hongarije, Italië, Polen, Zweden

4 - 5 werkdagen Verzendkosten €14,95

Griekenland, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië

4 - 5 werkdagen Verzendkosten € 19,95
Ierland 4-5 werkdagen Verzendkosten € 12,95
Litouwen
4-5 werkdagen

Verzendkosten € 9,95

Bulgarije, Finland
4 - 5 werkdagen

Verzendkosten € 24,95

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Alle producten uit de NYDJ shop worden in Nederland en België binnen 1 à 2 werkdagen uit voorraad verstuurd.

Wij streven ernaar bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur bij ons binnenkomen nog dezelfde dag te versturen, onder de voorwaarde dat de betaling door ons is ontvangen. Je ontvangt het pakket de volgende dag in huis, met uitzondering van zondag, maandag en feestdagen. Bestellingen die na 15:00 uur geplaatst worden, worden de volgende werkdag verwerkt. Ondanks dit streven kan het tijdens drukke periodes voorkomen dat de levering vertraagd is. We adviseren om de track en trace link van de bestelling te volgen die je hebt ontvangen in je e-mail.

Je bestelling volgen

Wanneer je bestelling in handen is van het postbedrijf, ontvang je daarvan een bericht op het door jou opgegeven e-mailadres. Je ontvangt in deze e-mail een verzendbevestiging met daarin een link om je zending te volgen; de zogeheten ‘track en trace’. Let wel dat deze link pas op een later moment wordt geactiveerd door het postbedrijf. Hierdoor kun je de zending vaak vanaf de volgende ochtend volgen.

Heb je de track & trace link niet per e-mail ontvangen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice, zodat wij de link alsnog naar je op kunnen sturen. Klik vervolgens hier voor PostNL (Nederland) en hier voor DPD (België) om je pakket te volgen.

Op de dag dat het pakket afgeleverd wordt ontvang je een e-mail of sms van DPD waarin met een tijdsvenster van 1 uur staat aangegeven wanneer de levering plaatsvindt .

Bezorging van je pakket

PostNL doet maximaal twee afleverpogingen. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een PostNL locatie gebracht waarna je nog een week de tijd hebt om het op te halen. Is het pakket na een week nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.

In verband met het coronavirus tekent de bezorger van PostNL vanaf 17-3-2020 na toestemming van de ontvanger voor ontvangst. Dit om het contact tussen mensen te minimaliseren. 

DPD doet maximaal één afleverpoging. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een PUDO locatie (Pick-up & Drop-off Point) gebracht waar je het pakket zelf kunt ophalen. De tweede dag waarop het pakket bij een PUDO ligt, ontvang je per e-mail of sms een herinnering. Is het pakket na vijf dagen nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.

Waar blijft mijn bestelling?

  • Controleer de Track & Trace link voor de status van je bestelling. Zodra het pakket in handen is van PostNL of DPD ontvang je per e-mail zowel de code als een link naar de Track & Trace service van het desbetreffende postbedrijf.
  • Controleer in je account of op de orderbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen of wij in het bezit zijn van het juiste afleveradres.
  • Controleer of je een kaartje in je brievenbus hebt liggen van de pakketbezorger, waarop staat dat ze je gemist hebben of dat je het pakket ergens anders kunt ophalen.
  • Vraag bij je buren na of zij het pakket voor je hebben aangenomen.

Mocht je je pakket nog steeds niet kunnen vinden, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice onder vermelding van je ordernummer. Wij proberen je vervolgens zo spoedig mogelijk, op werkdagen binnen 24 uur, te voorzien van meer informatie over de status en locatie van je pakket.

RETOURNEREN

Hoe stuur ik een artikel retour?

Gratis retour
Wanneer je een artikel om wat voor reden dan ook retour wenst te sturen kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten. Nadat je ons hebt laten weten dat je van de koop afziet, heb je nog 30 dagen om het product terug te sturen. Dit doe je gratis met PostNL (Nederland) of DPD (België).

1. Vul het retourformulier volledig in en leg deze samen met het artikel in de doos.
2. Plak de bijgevoegde retoursticker op de doos, over het al aanwezige etiket.
3. Nederland: Geef het pakket af bij een PostNL punt. De locaties bij u in de buurt vindt u op www.postnl.nl/locatiewijzer.
    België: geef het pakket af bij een DPD Pickup parcelshop. De locaties bij u in de buurt vindt u op www.dpd.com/be_particulieren.

Mocht de retoursticker of het retourformulier ontbreken in de doos, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice alvorens je het pakket terugstuurt. Tevens kun je gebruik maken van het het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. 

Indien je geen gebruik wenst te maken van onze gratis retourservice, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Wij zijn in dat geval niet in staat de retourzending te traceren. Wanneer het pakket onverhoopt zoek raakt, vragen wij je onze klantenservice te voorzien van de tracking informatie door, bijvoorbeeld, de status van je pakket op te vragen bij het postbedrijf. Als het pakket is zoek geraakt, hebben wij een verzendbewijs nodig met daarop het retouradres van ons magazijn voordat we over kunnen op een terugbetaling. Daarom raden wij het verzendbewijs goed te bewaren. Het retouradres van NYDJ is:

NYDJ Europe B.V.
Schelmaatstraat 1 
7575 BC Oldenzaal 
Nederland

Wanneer je een artikel na de retourtermijn van 30 dagen wil retourneren, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening.

Geld terug

NYDJ garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in originele conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk geretourneerd worden en, voor zover mogelijk, alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten. Mocht je een gedragen product hebben teruggestuurd dan kunnen wij daar eventueel kosten voor in rekening brengen.

Geld terug: een retourbetaling van het aankoopbedrag van een of meer geretourneerde artikelen doen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Per e-mail laten wij je weten dat we de retourbetaling hebben uitgevoerd middels het versturen van een credit nota. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaaloptie als waarmee je je aankoop hebt betaald. Bij het retourneren van je gehele order betalen wij het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten terug.


Kan ik mijn artikel omruilen?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Je kunt de gewenste artikelen terugsturen en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen. 

Hebben jullie mijn retourzending ontvangen?

Zodra je retourzending is aangekomen in het magazijn en in behandeling is genomen, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Wanneer je gebruik maakt van onze gratis retourservice middels PostNL (Nederland) of DPD (België) dan zal dit veelal binnen een week het geval zijn. Mocht je het pakket echter met een eigen koerier verzenden dan kan dit 2 – 3 weken duren.

Ik heb een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen

Een enkele keer kan het voorkomen dat je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt. Mocht dit het geval zijn dan spijt ons dat enorm. Neem alsjeblieft contact op met de klantenservice, zodat wij zo spoedig mogelijk voor een passende oplossing kunnen zorgen.

ONDERHOUD VAN JE JEANS

Wastips

Kleding niet onnodig wassen
Was kleding niet als deze niet vies is. Vaak is het voldoende om kleding te laten luchten en af te borstelen. 

Kies voor een lagere temperatuur
NYDJ geeft op de wasvoorschriften in de kleding altijd de hoogste temperatuur aan waarop deze gewassen mag worden, maar was bij voorkeur op een lagere temperatuur om energie te besparen. De meeste wasmiddelen werken net zo goed op lagere temperaturen. Wassen op 60ºC verbruikt bijvoorbeeld ongeveer twee keer zoveel energie als wassen op 40ºC. Let erop dat je kleding niet op een hogere temperatuur wast dan aangegeven staat op het wasvoorschrift. Vermijd wasverzachter zo veel mogelijk; deze beschadigt niet alleen je wasmachine, maar ook je kleding. 

Vermijd chemische reiniging
Chemische reiniging is een proces waarbij kleding wordt gereinigd met behulp van een organisch oplosmiddel. Deze oplosmiddelen zijn schadelijk als ze in de natuur terechtkomen. 

Hang je was te drogen
Hang je was bij voorkeur te drogen en gebruik liever geen wasdroger. Dit soort apparaten verbruiken veel energie. Daarnaast leidt het gebruik van een wasdroger tot verslechtering van de kwaliteit van je kleding. Zo kan het elasthaan knappen door de warme en droge lucht met een welbekende golvende en uitgerekte stof tot gevolg. 

Wasinstructies

Als je kleding bij NYDJ koopt, kun je vertrouwen op een goede kwaliteit. Om de kleding langer mooi te houden hebben we enkele handige tips voor je. 

Denim 
Was en strijk jeans binnenstebuiten voor het behoud van de kleur. Haal na het beëindigen van het wasprogramma de natte jeans zo snel mogelijk uit de wasmachine om te voorkomen dat er vale plooien in de stof komen. 
Denim heeft zijn unieke karakter te danken aan een speciaal verfprocedé. Dit maakt ook dat er resten van het kleurpigment op het stofoppervlak achterblijven die kunnen afgeven. Het kan goed helpen om de broek in lauwwarm water te dompelen met een scheutje azijn. Was de jeans vervolgens via de was instructies. Geeft de broek toch nog wat af? Herhaal deze was instructie dan nog een keer. 

Coated denim 
De beste manier om je gecoate jeans zo lang mogelijk mooi te houden, is om de jeans maximaal 10 minuten in koud water te weken. Vervolgens leg je de jeans plat neer tot hij droog is. Dit zorgt voor een beter behoud van de coating. Je kunt de broek ook wassen volgens het wasvoorschrift op het label, maar houd er rekening mee dat de coating hierdoor sneller kan slijten.

Details op broeken
Sluit ritssluitingen vóór het wassen. Was jeans met studs, strass steentjes of andere details altijd met de hand. Dit is beter voor de jeans en het behoud van deze details. Studs, kraaltjes etc. kunnen er tijdens het wassen of dragen af vallen. Helaas kunnen wij hier geen garantie op geven.

KLACHTEN

Klachtenprocedure

Bij aankopen van artikelen van NYDJ Europe webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Mocht je niet tevreden zijn over de producten of diensten van NYDJ, aarzel dan niet contact met NYDJ op te nemen. Mocht je een klacht hebben over een nieuw geleverd artikel of onze service, willen we je vragen zo snel mogelijk, bij voorkeur binnen drie 3 werkdagen nadat het gebrek zich heeft geopenbaard, een e-mail te sturen naar customercare@nydj.eu met daarin de volgende informatie:

  • Je klacht
  • Je NYDJ ordernummer
  • Foto's van het desbetreffende product zodat we kunnen zien wat het probleem is

Heb je een klacht over een broek van NYDJ die je in de winkel hebt gekocht, dan raden wij je aan om terug te gaan naar de winkel. Omdat zij een ander verkooppunt zijn, zijn zij vanaf dat moment verantwoordelijk voor de producten die zij verkopen van NYDJ. Zij zullen u graag helpen bij het vinden van een passende oplossing. De webshop wordt gezien als een apart verkooppunt en kan geen klachten behandelen over broeken die ergens anders zijn gekocht.

Een bij NYDJ ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door NYDJ beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd nodig heeft antwoordt NYDJ binnen de termijn van 14 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie van wanneer je een inhoudelijke reactie kunt verwachten.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).