Veelgestelde vragen
Heb je vragen over je bestelling, maat, bepaalde artikelen of iets anders? Je kunt bij onze FAQ-pagina veel antwoorden terugvinden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
Heb je vragen over je bestelling, maat, bepaalde artikelen of iets anders? Je kunt bij onze FAQ-pagina veel antwoorden terugvinden. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
1. Ga naar het artikel van je keuze, selecteer je maat en klik op ‘In Winkelwagen’.
2. Je kunt de artikelen in je winkelwagen op elk gewenst moment wijzigen. Ga rechts boven op je scherm naar je winkelwagen om te zien welke producten je hebt gekozen.
3. Als je al je gewenste artikelen in je winkelwagen hebt gedaan kun je de bestelling voltooien door ‘Ga door naar afrekenen’. Je bestelling zal geplaatst worden nadat je de betaling hebt voldaan.
Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Je kunt de gewenste artikelen terugsturen en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.
We zullen de terugbetaling zo snel mogelijk en binnen 14 dagen na ontbinding doen. Wil je meer informatie over retourneren, kijk dan hier.
Het is alleen mogelijk om een bestelling te plaatsen via onze website. We kunnen bestellingen via e-mail of telefoon niet verwerken.
Stap 1. Plaats het artikel naar keuze in je winkelmand
Stap 2. Plaats de bestelling
Wij geven je graag voldoende betalingsmogelijkheden. Daarom kun je gebruik maken van de volgende betaalmethodes:
Creditcard (Visa, Mastercard en AMEX). Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met je creditcardmaatschappij voor een correcte afhandeling. Om te betalen met een creditcard moet het land van afgifte op de lijst van landen waar NYDJ Europe bezorgt staan.
iDEAL. Bij deze betaalmethode kun je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in je eigen vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.
PayPal. Je betaalt in je eigen vertrouwde PayPal omgeving.
AfterPay – Veilig achteraf betalen. Deze methode is er voor onze Nederlandse & Belgische klanten en kan alleen gebruikt worden bij bestellingen tot een bedrag van € 500,-. Je ontvangt een digitale factuur van AfterPay per e-mail. Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je natuurlijk altijd kiezen voor een andere betaalmethode. Bij vragen kan je altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de AfterPay website.
Mistercash/Bancontact. Deze methode is er voor onze Belgische klanten. Door middel van een beveiligde verbinding kun je inloggen in je vertrouwde internetbankieromgeving en de betaling online voltooien.
Alle producten op onze site zijn te betalen in Euro’s. Alle prijzen op de website worden inclusief BTW weergegeven.
In Nederland worden alle pakketten geleverd door PostNL en in België door DPD. Bij bestellingen van €149,- of meer bieden wij gratis verzending. Bij bestellingen onder de €149,- rekenen wij € 4,95 (Nederland) of € 6,95 (België) verzendkosten. De verzendkosten zijn onafhankelijk van de afmeting of het gewicht van een pakket. Hieronder volgt een overzicht van de verzendkosten en levertijden die wij hanteren voor de verschillende landen waar wij onze goederen leveren.
Nederland | 1-2 werkdagen | Verzendkosten € 4,95 |
België, Luxemburg, Duitsland | 1-2 werkdagen | Verzendkosten € 6,95 |
Engeland |
2-5 werkdagen | Verzendkosten € 6,95 |
Oostenrijk |
2-3 werkdagen | Verzendkosten € 10,95 |
Frankrijk |
4 - 5 werkdagen | Verzendkosten € 12,95 |
Denemarken, Hongarije, Italië, Polen, Zweden |
4 - 5 werkdagen | Verzendkosten €14,95 |
Griekenland, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië |
4 - 5 werkdagen | Verzendkosten € 19,95 |
Ierland | 4-5 werkdagen | Verzendkosten € 12,95 |
Litouwen |
4-5 werkdagen |
Verzendkosten € 9,95 |
Bulgarije, Finland |
4 - 5 werkdagen |
Verzendkosten € 24,95 |
Alle producten uit de NYDJ shop worden in Nederland en België binnen 1 à 2 werkdagen uit voorraad verstuurd.
Wij streven ernaar bestellingen die op werkdagen voor 15:00 uur bij ons binnenkomen nog dezelfde dag te versturen, onder de voorwaarde dat de betaling door ons is ontvangen. Je ontvangt het pakket de volgende dag in huis, met uitzondering van zondag, maandag en feestdagen. Bestellingen die na 15:00 uur geplaatst worden, worden de volgende werkdag verwerkt. Ondanks dit streven kan het tijdens drukke periodes voorkomen dat de levering vertraagd is. We adviseren om de track en trace link van de bestelling te volgen die je hebt ontvangen in je e-mail.
Wanneer je bestelling in handen is van het postbedrijf, ontvang je daarvan een bericht op het door jou opgegeven e-mailadres. Je ontvangt in deze e-mail een verzendbevestiging met daarin een link om je zending te volgen; de zogeheten ‘track en trace’. Let wel dat deze link pas op een later moment wordt geactiveerd door het postbedrijf. Hierdoor kun je de zending vaak vanaf de volgende ochtend volgen.
Heb je de track & trace link niet per e-mail ontvangen? Neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice, zodat wij de link alsnog naar je op kunnen sturen. Klik vervolgens hier voor DHL (Nederland) en hier voor DPD (België) om je pakket te volgen.
Op de dag dat het pakket afgeleverd wordt ontvang je een e-mail of sms van DPD waarin met een tijdsvenster van 1 uur staat aangegeven wanneer de levering plaatsvindt .
DHL doet maximaal twee afleverpogingen. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een DHL locatie gebracht waarna je nog een week de tijd hebt om het op te halen. Is het pakket na een week nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.
DPD doet maximaal één afleverpoging. Ben je niet thuis, dan laat de bezorger een briefje achter in je brievenbus en wordt het pakket, indien mogelijk, afgegeven bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt het pakket naar een PUDO locatie (Pick-up & Drop-off Point) gebracht waar je het pakket zelf kunt ophalen. De tweede dag waarop het pakket bij een PUDO ligt, ontvang je per e-mail of sms een herinnering. Is het pakket na vijf dagen nog niet opgehaald, dan wordt het teruggestuurd naar ons magazijn waarna wij contact met je opnemen.
Mocht je je pakket nog steeds niet kunnen vinden, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice onder vermelding van je ordernummer. Wij proberen je vervolgens zo spoedig mogelijk, op werkdagen binnen 24 uur, te voorzien van meer informatie over de status en locatie van je pakket.
Wanneer je een artikel om wat voor reden dan ook retour wenst te sturen, kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst retour sturen via Returnista. Dit doe je met DHL (Nederland) of DPD (België).
Bij de orderbevestiging heb je een link ontvangen in dezelfde e-mail voor het retourneren van je bestelling. Wanneer je deze link opent wordt er gevraagd om je e-mailadres en je ordernummer. Heb je deze bevestiging niet meer? Klik dan hier. Vul deze in op de retourpagina. Je komt nu in je eigen omgeving om jouw artikelen te retourneren. Je ziet hier de door jouw bestelde artikelen, welke je kunt aanvinken om te retourneren. Selecteer vervolgens de reden van de retour.
Nadat je alle artikelen hebt aangevinkt die je retour wilt sturen en een reden hebt geselecteerd, kun je klikken op ‘Product retourneren’. Hierna wordt een retourlabel voor je aangemaakt en ontvang je deze in je e-mail. Je kun je de artikelen per land retour sturen via:
Mocht het retour sturen van de artikelen niet lukken, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice van Returnista of NYDJ alvorens je het pakket terugstuurt.
Indien je geen gebruik wenst te maken van onze retourservice, zijn deze externe kosten van de retourzending voor eigen rekening. Wij zijn in dat geval niet in staat de retourzending te traceren. Wanneer het pakket onverhoopt zoek raakt, vragen wij je onze klantenservice te voorzien van de tracking informatie door, bijvoorbeeld, de status van je pakket op te vragen bij het postbedrijf. Als het pakket is zoek geraakt, hebben wij een verzendbewijs nodig met daarop het retouradres van ons magazijn voordat we over kunnen op een terugbetaling. Daarom raden wij het verzendbewijs goed te bewaren. Het retouradres van NYDJ is:
NYDJ Europe B.V.
Schelmaatstraat 1
7575 BC Oldenzaal
Nederland
Wanneer je een artikel wil retourneren, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening.
NYDJ garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in originele conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk geretourneerd worden en, voor zover mogelijk, alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten. Mocht je een gedragen product hebben teruggestuurd dan kunnen wij daar eventueel kosten voor in rekening brengen.
Geld terug: een retourbetaling van het aankoopbedrag van een of meer geretourneerde artikelen doen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Per e-mail laten wij je weten dat we de retourbetaling hebben uitgevoerd middels het versturen van een credit nota. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaaloptie als waarmee je je aankoop hebt betaald. Bij het retourneren van je gehele order betalen wij het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten terug.
Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Je kunt de gewenste artikelen terugsturen en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.
Nederland € 1,-
België € 1,-
Luxemburg € 1,-
Duitsland € 1,50
Oostenrijk € 1,-
Ierland € 2,-
Italië € 2,-
Frankrijk € 2,-
Spanje € 2,-
Portugal € 2,-
Zweden € 2,-
Denemarken € 2,-
Kleding niet onnodig wassen
Was kleding niet als deze niet vies is. Vaak is het voldoende om kleding te laten luchten en af te borstelen.
Kies voor een lagere temperatuur
NYDJ geeft op de wasvoorschriften in de kleding altijd de hoogste temperatuur aan waarop deze gewassen mag worden, maar was bij voorkeur op een lagere temperatuur om energie te besparen. De meeste wasmiddelen werken net zo goed op lagere temperaturen. Wassen op 60ºC verbruikt bijvoorbeeld ongeveer twee keer zoveel energie als wassen op 40ºC. Let erop dat je kleding niet op een hogere temperatuur wast dan aangegeven staat op het wasvoorschrift. Vermijd wasverzachter zo veel mogelijk; deze beschadigt niet alleen je wasmachine, maar ook je kleding.
Vermijd chemische reiniging
Chemische reiniging is een proces waarbij kleding wordt gereinigd met behulp van een organisch oplosmiddel. Deze oplosmiddelen zijn schadelijk als ze in de natuur terechtkomen.
Hang je was te drogen
Hang je was bij voorkeur te drogen en gebruik liever geen wasdroger. Dit soort apparaten verbruiken veel energie. Daarnaast leidt het gebruik van een wasdroger tot verslechtering van de kwaliteit van je kleding. Zo kan het elasthaan knappen door de warme en droge lucht met een welbekende golvende en uitgerekte stof tot gevolg.
Als je kleding bij NYDJ koopt, kun je vertrouwen op een goede kwaliteit. Om de kleding langer mooi te houden hebben we enkele handige tips voor je.
Denim
Was en strijk jeans binnenstebuiten voor het behoud van de kleur. Haal na het beëindigen van het wasprogramma de natte jeans zo snel mogelijk uit de wasmachine om te voorkomen dat er vale plooien in de stof komen.
Denim heeft zijn unieke karakter te danken aan een speciaal verfprocedé. Dit maakt ook dat er resten van het kleurpigment op het stofoppervlak achterblijven die kunnen afgeven. Het kan goed helpen om de broek in lauwwarm water te dompelen met een scheutje azijn. Was de jeans vervolgens via de was instructies. Geeft de broek toch nog wat af? Herhaal deze was instructie dan nog een keer.
Coated denim
De beste manier om je gecoate jeans zo lang mogelijk mooi te houden, is om de jeans maximaal 10 minuten in koud water te weken. Vervolgens leg je de jeans plat neer tot hij droog is. Dit zorgt voor een beter behoud van de coating. Je kunt de broek ook wassen volgens het wasvoorschrift op het label, maar houd er rekening mee dat de coating hierdoor sneller kan slijten.
Details op broeken
Sluit ritssluitingen vóór het wassen. Was jeans met studs, strass steentjes of andere details altijd met de hand. Dit is beter voor de jeans en het behoud van deze details. Studs, kraaltjes etc. kunnen er tijdens het wassen of dragen af vallen. Helaas kunnen wij hier geen garantie op geven.
Bij aankopen van artikelen van NYDJ Europe webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Wettelijke garantie houdt in dat het artikel datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Mocht je niet tevreden zijn over de producten of diensten van NYDJ, aarzel dan niet contact met NYDJ op te nemen. Mocht je een klacht hebben over een nieuw geleverd artikel of onze service, willen we je vragen zo snel mogelijk, bij voorkeur binnen drie 3 werkdagen nadat het gebrek zich heeft geopenbaard, een e-mail te sturen naar customercare@nydj.eu met daarin de volgende informatie:
Heb je een klacht over een broek van NYDJ die je in de winkel hebt gekocht, dan raden wij je aan om terug te gaan naar de winkel. Omdat zij een ander verkooppunt zijn, zijn zij vanaf dat moment verantwoordelijk voor de producten die zij verkopen van NYDJ. Zij zullen u graag helpen bij het vinden van een passende oplossing. De webshop wordt gezien als een apart verkooppunt en kan geen klachten behandelen over broeken die ergens anders zijn gekocht.
Een bij NYDJ ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door NYDJ beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd nodig heeft antwoordt NYDJ binnen de termijn van 14 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie van wanneer je een inhoudelijke reactie kunt verwachten.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).