Hoe stuur ik een artikel retour?

Gratis retour
Wanneer je een artikel om wat voor reden dan ook retour wenst te sturen kun je dit binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten. Nadat je ons hebt laten weten dat je van de koop afziet, heb je nog 30 dagen om het product terug te sturen. Dit doe je gratis met PostNL (Nederland) of DPD (België).

1. Vul het retourformulier volledig in en leg deze samen met het artikel in de doos.
2. Plak de bijgevoegde retoursticker op de doos, over het al aanwezige etiket.
3. Nederland: Geef het pakket af bij een PostNL punt. De locaties bij u in de buurt vindt u op www.postnl.nl/locatiewijzer.
België: geef het pakket af bij een DPD Pickup parcelshop. De locaties bij u in de buurt vindt u op www.dpd.com/be_particulieren.

Mocht de retoursticker of het retourformulier ontbreken in de doos, willen we je vragen eerst contact op te nemen met de klantenservice alvorens je het pakket terugstuurt. Tevens kun je gebruik maken van het het modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht.

Indien je geen gebruik wenst te maken van onze gratis retourservice, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening. Wij zijn in dat geval niet in staat de retourzending te traceren. Wanneer het pakket onverhoopt zoek raakt, vragen wij je onze klantenservice te voorzien van de tracking informatie door, bijvoorbeeld, de status van je pakket op te vragen bij het postbedrijf. Als het pakket is zoek geraakt, hebben wij een verzendbewijs nodig met daarop het retouradres van ons magazijn voordat we over kunnen op een terugbetaling. Daarom raden wij het verzendbewijs goed te bewaren. Het retouradres van NYDJ is:

NYDJ Europe B.V.
Schelmaatstraat 1
7575 BC Oldenzaal
Nederland

Wanneer je een artikel na de retourtermijn van 30 dagen wil retourneren, zijn de kosten van de retourzending voor eigen rekening.

 

TERUGSTUREN

NYDJ garandeert dat je voor alle geretourneerde artikelen je geld terugkrijgt, op voorwaarde dat de artikelen in originele conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat de artikelen zo origineel en oorspronkelijk als mogelijk geretourneerd worden en, voor zover mogelijk, alle labels of etiketten nog aan/op het artikel zitten. Mocht je een gedragen product hebben teruggestuurd dan kunnen wij daar eventueel kosten voor in rekening brengen.

Geld terug: een retourbetaling van het aankoopbedrag van een of meer geretourneerde artikelen doen wij zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Per e-mail laten wij je weten dat we de retourbetaling hebben uitgevoerd middels het versturen van een credit nota. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaaloptie als waarmee je je aankoop hebt betaald. Bij het retourneren van je gehele order betalen wij het volledige aankoopbedrag en de verzendkosten terug.

Helaas is het niet mogelijk om een artikel om te ruilen. Je kunt de gewenste artikelen terugsturen en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.


Hebben jullie mijn retourzending ontvangen?

Zodra je retourzending is aangekomen in het magazijn en in behandeling is genomen, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail. Wanneer je gebruik maakt van onze gratis retourservice middels PostNL (Nederland) of DPD (België) dan zal dit veelal binnen een week het geval zijn. Mocht je het pakket echter met een eigen koerier verzenden dan kan dit 2 – 3 weken duren.

Ik heb een verkeerd of defect artikel ontvangen

Een enkele keer kan het voorkomen dat je een verkeerd of defect artikel ontvangt. Mocht dit het geval zijn dan spijt ons dat enorm. Neem alsjeblieft contact op met de klantenservice, zodat wij zo spoedig mogelijk voor een passende oplossing kunnen zorgen.